Climbing into the future

De senaste dagarna har framtiden varit ett faktum. Det går inte att förneka att man inte alltid kommer att vara 18, bo hemma hos sina föärldrar. Gå i skolan och ha extra jobb kommer inte vara verklighet för alltid.

Nya Zeeland, höstskor, boots, jeans, Australien, HFAB, skinnstövlar, ankelboots, lägenhetsköer, bloggen, väskor, USA, flygplan, sommarlov, skolschema, jobb, pengar...

Detta är saker som snurrar i huvudet. Mitt schema till hösten i skolan, tycker jag personligen är bland de sämsta tänkbara.

Måndagar: 12.40-13.50
Tisdagar: 08.10-14-40
Onsdagar: 10.40-16.10
Torsdagar: 09.30-16.10
Fredagar: 08.10-16.10


Det jag inte gillar är, sovmorgonar. Varför har man dem? Mycket bättre med tidiga morgonar och sluta tidigt! Varför lägger man inte fler lektioner på måndagen och förkortar, ex. fredagen? Många frågetecken. Jag och Vicki hittade en plan för att kanske kunna ändra får sista lektion på fredagen, vilken är Matte c/d till måndagen istället. Hoppas, hoppas!

Hösten 2010 väntar. Jag vill fly fältet, jag stannar inte i Halmstad ytterligare ett år, när världen ligger under mina fötter och väntar på att bli upptäckt. Dock går tankarna, kommer lågkonjunkturen att excistera om ett år... Då kanske AuPair i USA närmst om hjärtat. Fast att jag alltid sagt att Nya Zeeland och Australien blir resmål nummer ett efter en tuff-jobbande sommar efter gymnasiet. Allting bör kollas upp, noga inom snar framtid. Redan dags att söka AuPair jobb, om det ska bli något vettigt.

Ska man säga upp sig från sitt extra jobb, som nu är planen? Då kanske jag inte har jobb till nästa sommar. Det funkar ju om jag åker till USA, då gör jag det i början av Juli.. Stannar jag hemma över sommarn behövs det ett jobb, så jag har råd att åka till Nya Zeeland och USA. Mycket behövs funderas över. Bolla tankar med mamma och pappa kanske inte leder så långt.

Jag vet en familj som vill ha AuPair vintern 2010, i USA. En svensk familj. De bor nära San Fransisco. En väns pojkvän tipsade om barer osv. i Australien. Visst blir  man sugen. Dock kan inte allting göras på en gång.

Framtiden ligger runt hörnet och jag vet inte vart den bär mig. Ska jag flyta med eller kämpa för att komma dit jag vill och vart vill jag egentligen? Dessa frågor söker stadiga svar. Hjälp! En livscoach kanske är att anställa, eller en psykolog? Skämt å sido.

Förresten, idag ställde jag mig i kö på HFAB lägenheter. Börjar samla poäng redan idag, så kanske det finns någon man vill ha, och kan få om sisådär 10 år? Allting beror på tajming.

Detta är funderingar inför hösten och några år frammåt. Saker som höstkläder osv. funderar jag självklart också på. En del inköp jag gjort på sistone är ju även till hösten. Hoppas på att min dator snart blir installerad så jag kan lägga in och lägga upp bilder här!

Nu får det vara nog på skrivander. Cause, what hurts the most? I´ve got the future in my hands... and it´s soap on it.

Kommentarer
Postat av: sara

Jenny, alldeles för längesedan nu! jag är lycklig och hoppas att du också är det, även om alla tankar snurrar runt som galningar. en jenny-sara dag snart? det behövs hjärtat <3

2009-07-26 @ 14:18:51
URL: http://sarabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0