No inspiration..


Ibland sprudlar tankar och tycken. Ibland står det helt stilla. Jag har en James Morrison låt i huvudet, once when I was little.

Yeah I could dream more then
Yeah I believed more then
That the world could only get better
Yeah I was free more then
I could pretend more then
That this life could only show me good times
Once, when I was little

Jag är nog fortfarande liten, påväg in i vuxenvärlden. Om ca 2 månader fyller jag 18. Det betyder, mamma och pappa har bara blodsband kopplat till mig, de kan inte styra över mina handlingar, skolan och konton på alls samma sätt. Såvida jag inte vill ha hjälp, vilket jag kommer vilja. I början iaf.

Varför skulle inte vuxna kunna drömma? Jag dagdrömmer dagarna i ända. Om jag inte dagdrömt hade nog tillvaron inte varit lika lätt som nu. Fast, när jag var mindre så var mardrömmarna inte lika läskiga som nu. Då drömde jag att de släppte ut krokodiler på badhuset, medans jag badade. Det är den hemskaste dröm jag drömt. Nu ekar drömmen, jag kommer dö framför en bil/buss i huvudet. Jag minns fortfarande nätterna jag vaknar kallsvettig, då jag sett bilen/bussen gasar och gasar, jag reser mig upp för att skynda bort.. Men hinner inte. Jag dör aldrig, vad jag vet. Men, bilen/bussen slutar aldrig gasa heller.

Och att tro? Jag tror på en massa, knäppa saker. Typ som, ödet? Jultomten, finns han. Jag tror inte på honom, men jag tror på goda gärningar, vilket tomten trycker på. Har man varit snäll får man belöning. Goda gärningar gör människor glada, det nöjer jag mig med i många lägen. Vad blir man gladast för i längden, ett glatt leende varje dag eller små paket varje dag? Handlingar är bättre! man kan inte köpas för pengar, bra utrryck!

Världen kan bli bättre. Inte bara bättre, för mycket är bra. Dt absolut bästa är att vi uppmärksammar problem med världen nu, vilket vi kanske inte gjorde på samma sätt innan. Miljöförstöring och krig, det går väl att stoppa. Vi är i rätt riktining när vi hjälps åt, sammarbetar länderna över.

Att vara fri.. Jag är fri, på ett annat sätt. Som liten kunde man springa runt på en gräsmatta och känna sig fri som en fågel. Det är ingen som stoppar mig att göra det nu, men man hade klassats som galning då. Att var fri, är inte det att kunna styra sina handlingar mer medvetet.. Ordet fri symboliserar så mycket. För mig just idag handlar det om att njuta, jag har en otrolig familj!

Livet som liten. Det kommer iaf jag bara ihåg som roligt. Leka med dockor och barbie. Hur hade dt sett ut nu? Pyamaspartyn och leka prins & prinsessa, mamma, pappa & barn. Det var tider det. Jag kommer bara ihåg det positiva. Så är det nog med minnen. Fast man blivit sårad, kommer man bara ihåg de bra tillfällena i livet? Ta vara på allt positivt, tycker jag. Livet kommer bli mycket bättre om man blickar frammåt istället för bakåt. Man lär sig alltid av sina misstag, förhoppnignsvis gör man inte om samma misstag två gånger. Därför, ta med dig misstagen i en plastpåse, bevara de ine i huvudet. I huvudet ska bara allt positivt och roligt finnas, som gamla minnen av min döda morfar. Minnet av att åka nerför en rutschkana när det var geggigt nedanför, man kunde vara hur skititg som helst. Man var alltid fortfarande älskad av de man ville bli älskade av. Då var det bara gulligt. Våga släpp loss, varje människa är älskade, oavsett handling. Sen är bara frågan om man kan bli förlåten för allt, det tror inte jag, så vida man inte bevisar att det var ett misstag. Släpp loss, ha kul. Detta livet kommer aldrig komma tillbaka igen. Så lev det du har, blicka frammåt och bevara alla goda stunder i en ask,  plocka fram de när det behövs!

/ Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0