Naturkunskaps tenta


Idag fick vi våran Naturkunskaps tenta. Själv tycker jag att detta verkar som en bra idé, för vissa. Det finns folk i klassen som ligger emellan två betyg och vill man nå det övre är detta en super chans i efterhand (kursen är "avslutad"). Men, det är för de som har en chans att nå högre, om de vill. De som inte har en chans att höja sitt betyg, varför ska de sitta och göra en tenta? Det är 17 frågor, inte så små... Man kan fördjupa sig i flera av dem. Detta känns väldigt onödigt, är det vårt fel att vår lärare inte kan vara på lektionerna och sätta in vikarier så vi inte kommer någon vart och inte hann med prov inom detta området (kretslopp). Detta är för mig en gåta! Vi har en deadline att lämna in saker på, men lärare kan kräva att få in saker, (när de lämnat ut) efter kursens slut.

En liten agression, jag förstår inte. Jag bubblar!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0