Mardrömmar med sockar?

Jag har hört att folk får mardrömmar när de sover med sockar på, under natten. Själv har jag varit med om det enstaka gång. Men det blir typ lika ofta som när jag sover utan sockar. Drömmar är en konstig uppfinning. Många myter/sanningar i drömmar. Som;

- Man ser aldrig ett ansikte rakt framifrån. (Kan se ansikten i profil)

- Man dör aldrig i drömmar. Alltså vaknar man upp precis innan man dör, men det är precis, precis innan. Hur skulle man annars kunna säga, jag dog i drömmen?

- När man drömmer "att man dör" så säger en del att det är för någon kommer att födas, en del säger att det bringar lycka för personen i drömmen. Det kommer att komma bättre tider liksom.


Jag har alltid varit faschinerad av drömmar. Är det någon som vet en massa myter, kanske sanningar att gotta sig i. Hör av er, jag gillar sånt!



Drömmer Dolly på natten?

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0