Det som driver en..


Jag har länge funderat. Vad är de som driver än till att göra vissa saker. Exempelvis att plugga. Vem egentligen av nära och kära bryr sig om jag får g, vg eller mvg på ett prov? Jag blir väl inte mer älskad eller hatad för det. Så kärlek driver än inte så mycket i just plugg-saker. Men vad är det som driver än?
 - Är det känslan efteråt att man klarade något?
- Är det känslan att få tillbaka ett prov / inl. och veta att man fick bra?
- Är det målet att bli bättre?
- Är det vinner instinkten?

Kan det inte vara så att man driver på sig själv av många olika anledningar? Jag kommer nog aldrig få ett bra svar på denna frågan. Varför man verkligen gör vissa saker, fast det är jätte tråkigt och man mår skit över dem?
En bra fråga. Svara gärna om ni känner er manade!

Kommentarer
Postat av: Sara.S

Hmm, ja de e nåt man verkligen kan fundera på...

2009-01-31 @ 00:51:16
URL: http://saraliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0