Avkoppling mitt i vardagen.


Min almenacka är full proppad med måsten  nu de närmsta veckorna, allt för att komma igång med livet. Idag när vi var på gympan och hade avslappning sista 10 minuterna slår det mig.

- En dag i veckan, en stund för sig själv. Ingen träning, måsten eller krav. Att sätta ut tid, kanske en timma. Sitta och pyssla, ta en avkopplande promenad eller lägga sig i sängen och slumra till. Bara för att varva ner. Stress påverkar i den största mån dåligt. Ibland bra, höjer prestationskraven men i de flesta fall blir det ändå för mycket.

- Avkoppling hjälper verkligen stressen att rinna av. Lyssna på lugn musik, försök att koncentrera dig på en kroppsdel i taget att slappna av i, till slut är hela kroppen avkopplad. Perfekt innan man ska sova?

- Kvalitetstid såsom ett bad mitt i veckan. Vem hinner det? Att hinna handlar mycket om att prioritera. Fast man säger, jag hade velat ta ett bad, men kanske hellre ska se lite tv. Vad gynnar dig mest? Kanske är det egenligen ett varmt bad med levande ljus så du får samla tankarna. Istället kollar du på program som får dig att känna dig mindre väl. Prioritera om i så fall..



En resa är verkligen avkopplande. Har du möjlighet, ÅK!

/ j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0