övningkört + lillebror skaffat moppe


Idag var en bra dag. Jag har fått köra lite granna. Det börjar bli bekvämt, vågade iaf köra med hela familjen i bilen. Först körde jag, mamma och pappa för att hämta Oskar från kyrkan. Sedan hämtade vi den andra bilen, mamma satt bredvid mig och pappa och Oskar tog andra bilen. Sedan hämtade vi upp de, för vi skulle ut till Fyllinge om hämta Oskar moped. Väl där var vi påväg hemmåt, pappa körde Oskars moped (eftersom han inte fyllt 15år och dessutom inte har körtkort till den än). Jag och mamma övade oss hem igen.

Usch,det var nervöst. Start i backe, allas fasa när man för första gången står vid ett rödljus i backe med en massa kö bakom sig. Självklart vet alla vad jag pratar om? Viadukten efter slottsbron? Fy och fasa. Men det gick bra, ingen krock där inte. (Inte precis som den lilla fjuttbacken vid statoil jag har lyckats "krocka" i) Jag vill inte krocka mer när jag ska starta i en backe! Touch wood.

Verkar som att jag har en spekulant på min moped. Håll tummarna för mig, för att jag får sälja miin pärla till en bra köpare!

/ J

Kommentarer
Postat av: Dilan

Okej :O Synd "/

2008-10-12 @ 19:36:07
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0