Bussar.

Efter 2h fikande med Jonna och efter att ha gått en runda på stan med Andrea så kom jag att tänka på.
 "Mitt busskort kanske har blivit avmagnitiserat?"
Andrea kollade konstigt på mig och sa; "Såklart det inte har."
Med dessa orden i ryggen hoppar jag på bussen och släpper ner mitt busskort, lite lätt nervöst. Det är folk på bussen och jag har en viss rädsla för bussar. Den tuggar lite (automaten) och låter lite knas, för att sedan spotta upp kortet. ERROR lös över displayen och jag frågar nervöst busschauffören, "vad gör jag? hur kommer detta sig? kan det ha blivit avmagnitiserats?
Sagt och gjort, jag får skriva på lite buss biljetter, har ett kvitto jag kan åka på och det anländer ett busskort till mig på posten om ca 1 vecka.

Bussar är verkligen inte min grej. Inte telefoner heller, min mobiltelefon är fortfarande knepig och sönder, lagning/reklamering sker idag. Tack gode gud att allting inte krånglar lika mycket som mobiltelefoner och busskort.

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0