Söndag, Måndag och Tisdag i Turkiet!

På söndagen var vi på Hamam. Skrubbning och massage. Tog dock lite lång tid, men gusch - det var skönt! Eftersom vi inte var klara förrens vid 14.00 på söndagen så lade vi oss vid poolen, solade och spelade kort. Vi tog oss in till stan/city i Alanya på kvällen och åt gott! Kycklinggyta om jag minns rätt. Återvände till hotellet och somnade in gott!

Det var på måndagen de stora äventyren började arta sig. Stranden på dagen var inte något märkvärdigt, god pasta carbonara slank ner och en och annan läsk! På kvällen tog vi oss också in till stan, kollade efter skor osv. Riktigt bra! En taxi från centrum till vårt hotell (ca 1km) kostade för fyra personer 50 kronor/10lira, inte farligt alls! Vi satt och snackade vid hotellets bar och Pappie serverade oss gladeligen. Mamma i ett nötskal fick reda på att han snart fyller år och sa "Jag vill ha ditt telefon nummer så vi kan ringa och sjunga". Han kollade lite snett och skrattade, sedan ville han ha våra nummer också. När pappa började skriva sitt hejdade han honom och sa att han ville ha mitt.. Dessa Turkar! Fick ett sött sms på kvällen. "Sleep well, sweet dreams". Jag somnade gott!

Tisdagen flöt på nere på stranden. Som vanligt lade vi oss vid poolen en stund efter att vi gått hem från stranden. Då kommer en servitör till mig och frågar om jag vill gå ut med honom. Han heter Max. Men tack och lov smet jag undan den mannen. Han var helskum! Vi åt på en resturang vi fått rekomnderad av mammas jobbarkompis. Den enda gången någon av oss blev magdålig. Mamma och lillebror rände på toa ett stup i kvarten under hela natten. Detta var riktigt konstigt eftersom vi alla ätit samma mat.



Detta är på tisdag kvällen. Vi hade beställt in 1 meter lång kebab. Häftigt men kanske inte det godaste jag ätit i Turkiet.

Jag SKA tillbaka till Turkiet, till min drömvärld.

Kommentarer
Postat av: sara

visst är turkiet bra!? jag vill se alla bilder!!

2009-05-31 @ 12:54:52
URL: http://sarabanan.blogg.se/
Postat av: Maria

VI måste definitivt åka dit till hösten

2009-05-31 @ 19:27:07
URL: http://sodestof.blogg.se/
Postat av: Sara

ÅÅÅH VAD HÄRLIGT!!! <3

2009-05-31 @ 23:35:16
URL: http://sariisc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0