Gårdagens knäckis

Familjen, dvs. Jag, mamma och pappa satt och kollade semifinal 2 i Eurovision song contest igår. Mamma tror sig redan veta vem som vinner - även iår. När det kom till röstningen visade det sig att hon inte kunde rösta, för Sverige inte var med i denna Semin. Hon ställde sig upp och började diskutera hejvillt "Vad är detta för något. Kan inte vi påverka vilka som ska med i finalen?"

Jag kom på den "genialiska" idén; Ring Mandus (min kusin) han bor ju i Norge och kan rösta därifrån.
Mamma tar mig ordagrant och ringer upp Mandus, de har inte pratat på ca; 1år och ber honom rösta åt henne på Azerbaijan.



Mandus lät ganska chockad att hon ringde, men när ärendet visade sig skrattade han bara. Det blev en dyr röst sa pappa lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0