Somna till ljus, vakna till jobb.


Igår efter melodifestivalen var jag på mitt rum, tände ljus kollade på bra filmer. En lördag kväll jag inte haft på länge. Ojoj så skönt det var. Att vara ensam ibland kanske är det jag behöver? Jag somnade gott och vaknade med ett leende på läpparna idag. Åt en stadig frukost med mamma och pappa, omelett och bacon! Sedan var det jobb, jobb och åter jobb i 6 timmar. Jag jobbade själv, lyckades med att bara ta sönder ett hoff-glas idag, förra gången var det ju en hel back med skålar, ja, glasskålar ca 30 stycken. Oups!  Pappa hämtade mig, vi skyndade oss hem så jag fick byta om till träningskläder och så övningskörde jag cirka 30 minuter. (Min körlärare ville att jag skulle köra någon gång emellan det vi körde och jag kör ju imorn bitti igen. Fort till träningen. Jag var inställd på att gå hem, men inte. Pappa hade kolla tupp när träningen slutade och han satt inne i soffan och väntade på att den slutade och jag fick sjuts hem. Ja, vi körde inom Statoil först, Oskar ville ha chips. Råkade visst slinka med en tidning till mig också! Därför ska jag nu lägga mig i min underbara säng med lite godis och en tidning. Klart, tv:n är på också. Söndag kvällar är bland de mysigaste! Imorn är det full rulle igen!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0