Himlar i himeln!

Nu är jag taggad. Hörde på radion innan de pratade om ppa - pengar per använande. (Jag tror det hela förkortades så).. Iaf, det gick ut på att när man köpte ett plagg. Låt säga ett par jeans för 1000:- , det är mycket för stunden, men kan du använda dem 4-5år och ett par ggr i veckan så blir det billigt. Använder du då jeansen låt säga 500 ggr så är PPA:t nere på ca 2kr/gång. Det är väl inte så farligt för ett par jeans? Detta har jag i tanken nu hela tiden.

Alla har väl tänkt så innan, ex. "Hur mycker kommer jag använda denna tröjan" innan man köper den, men ibland låter man viljan ta över behovet. Det måste man göra ibland, men som student och får ett studiebidrag på 1050:- / månad så är det inte alltid man kan det. Iaf jag måste tänka till innan varje inköp, för det mesta iaf. För att slippa stå i slutet av månaden och tänka, oj.. Vart har pengarna tagit vägen, nu kan jag inte gå på bion som alla mina andra kompisar ska på. På så vis kan det vara bra att tänka på PPA:t.

Detta slog mig nu när jag och mamma var runt och kollade på klockor till mig. Det finns två stycken, väldigt klassiska lite "mans-modell". En med kvadratisk urtavla och en med rund ur-tavla. Jag har sagt att jag vill ha rund och att det står siffror på urtavlan. Det är nu problemet kommer. Den runda är med vitbakgrund och ha bara små sivler streck på urtavlan. Den fyrkantiga har iaf utsatt 12 & 6 vilket är en stor fördel, tycker jag. Det tycker jag är snyggt. Därför är det nu problem. Rund eller fyrkantig? Vad tycker ni?



Idag/ikväll ska vi ha gäster. Detta betyder att det är rätt bra om rummet iaf är lite städat och fint. Det är alltid roligare att komma hem då också. Mitt rum, som vanligt, är ostädat och liknar mest en svinstia.. Tänkte röja upp och det slutar ju alltid med att jag glor igenom min garderob. Först och främst ska jag hänga in mina tjockröjor på ena sidan och jeans + "finsaker" på andra. Och så småning om vill jag inte ha en "häng-garderob" utan en garderob där man vike rin saker. Tror verkligen att det hjälper för att få bätre plats och syn på det hela. För jag har en häng-garderob till som jag kan få låna lite space i av mor min. Är ju trots allt min från början. IKEA snart och shoppa nya byrålådor och ett barbord? Ja tack!

Back to work!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0