Det snöar under skridsko åkning.


Redan när jag vaknade upptäckte jag, att det snöade. Första som for upp i tankarna, kul att på körskolan just va backa runt hörn. Det insåg min handledare Linda rätt fort, det går inte, för allt är vitt. Men vi gjorde iaf ett försök på det innan konstaternadet kom. I övrigt gick det bra att köra idag, lite halt på sina ställen. Snabbt tog jag cykeln till Bolmengatan där bussen skulle avgå till skridsko åkning i Oskarsström. Det var mysigt när snön föll ner, saknades bara att det skulle varit innan jul, mörkt och upplyst av fina granar och julbalysning, ska inte klaga när det kommer ljusare tider för den delen heller. Det gick bra, ovant att åka skridskor, senast var för ca 3 år sedan eller något, väldigt roligt. Ska också tacka Jonas för att vi fick vämra oss hemma hos honom och äta våran goda matsäck, och såklart för de nybakta bullarna. Mums! Det blev en lyckad dag trots de dåliga oddsen!

Nu ska jag och Caroline boxas på TK. Niclas har passet, min gamla gympalärare. Riktigt roligt ska det bli. Undrar om det blir liknande träning vi hade på gympalektionerna ibland. Vi får väl se!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0