Prestationskrav

Alla sätter krav på sig själva, på olika nivåer. För tillfället går mina dagar i ett, dygnet skulle ha fler timmar. Som vanligt kommer jag och mamma i diskussion och hon förstår aldrig vad jag menar och känner, hon bara maler på. Pappa kommer upp och får ta tag i allt - som vanligt. Han förstår mig, tacka vare min pappa!

Det slutar med att han säger; Gör det som är roligt och skit i resten. Känner du inte för att plugga - skit i det den dagen och gör något roligt. Känner du inte för att gå på konfirmationsläsningen - skit i den, känner du inte för att träna - gör det inte. Satsa på det du tycker är roligt, för en dag kommer motivationen tillbaka. Du kommer vilja prestera igen. Du vill ha bra betyg, du vill kunna stå upp och säga, jag kämpade för att få dem. Du vill inte tänka tillbaka och säga, jag sket i skolan och kunde fått bättre, men jag pallade inte. Så fungerar du, sa han och gick. Gör det som är roligt öppnade han dörren på glänt och sa.




Denna veckan börjar ändå nå sitt "slut", iaf på det som jag anser vara tråkigt, osv.

Imorn; Ma C, Eng B, Ma B, hååålaaaaa, Sp steg 4, konfläsning 16.00-19.00 Träning 18.15 (alltså går jag tidigare från konf.)
Fredag; stääääda, planera, lära mig Thriller dansen, plugga, ta en sväng på stan, kör 17.30-21.00, ut till Malin Frö och fira henne en stund.
Lördag; Kör 09.30-18.00 folk följer med hem efteråt.
Söndag; Kör 12.00 - ? Ska iaf ut och äta efter detta!

Så har den helgen passerat.

Dags att börja se saker positivt igen. Snart Grey´s och en kopp te!

/ J

Kommentarer
Postat av: sara

din pappa säger smarta ord må jag säga. jenny, vi klarar det tillsammans <3

2009-04-22 @ 22:02:05
URL: http://sarabanan.blogg.se/
Postat av: Anonym

snart sommarlov, och jag längtar....

2009-04-23 @ 21:10:44
URL: http://victoriaaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0