Olycka

Förresten, glömde skriva om olyckan. Jätte hemskt.

Jag och mamma gick förbi stora torg när vi skulle gå till HM idag. Då ser vi att en bil (minibuss i personbilsform) har plöjt ner en sådan stolpe där busstiderna står. Även hade hon plöjt ner en cyklist... Det låg blog på platsen (under bilen och en bit ut) och även en cykel och en högklackad skounder bilen. Därför tar jag förgivet att det är en tjej/kvinna som blivit påkörd. Att jag tror det är en kvinna som kört bilen är därför att det satt en kvinna och grät med en filt över sig på stora torg med massa poliser pratandes med henne...

Vad har då hänt?

Jo, jag har hört väldigt olika. Men detta låter mest troligt (flest som sagt det också).
En bil skulle backa ut från nygatan, såg en cyklist komma cyklandes, skulle trampa på bromsen i all hast, missar och trycker ner gasen i botten.

Spekulationerna verkar stämma hysat, därför bilens bakdel stod mot alla frukt/blomstånd som finns på stora torg och framdelen vette ut mot Brogatan i centrala Halmstad. Folk stod flockade omkring. Och eftersom de personerna i stånden inte sett bilen, så har troligen stolpen tagit en hel det fart från bilen. För farten måste ha varit här. (En sådan stolpe är ätt stabil)

Är det någon som vet något mer, så komentera gärna. Om jag skrivit fel eller något sådant.

Jag kan tillägga att jag inte vet hur det gick för cyklisten. Min lillebrors kompis hade pratat med en polis som sagt att "offret" har avlidit. Själv på platsen hörde jag att de sa "En person är allvarligt skadad". Får se vad som står i tidningen på måndag. Känns hemskt att så mycket kan hända, vart man än är.

En sak jag lärt mig idag är att verkligen ta det lugnt i trafiken. Hur bråttom jag än har ska jag alltid se mig för, stanna om jag är osäker osv. Usch, det var ingen rolig syn idag.

Beklagar sorgen för alla... Hon som satt i bilen, cyklisten och alla anhöriga. Hoppas självklart på att inte det värsta har hänt!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0