Lyxfällan?

Lyxfällan tog precis slut. Min fråga är, behöver man ha sjukt dålig ekonomi få hjälp så den blir bättre och på köpet få en lyxkryssning och ett års förbrukning av blöjor och ett halvår med barnmat?
Min tanke är såhär;

-Du har bara dig själv att skylla att du försatt dig i situationen.
-De som får hjälpa tror jag många gånger nöjer sig med bara hjälpen.
-De har fått hjälp med både sig själva och ekonomin, borde de inte få kämpa själva?
Om de får en massa "gotte" efter är inte sannolikheten stor att man faller tillbaka "det finns hjälp att få och vi får paket". Jag vet inte, fantastiskt att det finns hjälp att få. Men vem sätter sig i den situationen? Två vuxna människor utan vett? Ja, tur att det går att få hjälp säger jag.
Aldrig att jag skulle vilja sitta i en sådan ekonomisk kris... Men med det man får inklusive hjälpen är det nästan så man borde testa. Ja, svenska folket.. Vart bär vi vägen?

/Jenny


Kommentarer
Postat av: frida

hej jenny :D hoppas allt är bra ;)



ville bara få ut mig det jag tycker för jag tänkte också på samma sak efter att jag sett lyxfällan när det gick ;) men

att det är trots allt ett nöjesprogram och läsarna vill se sånt, att de t ex får en grej. Dessutom (även om det är de själva som satt sig i situationen) så får de lite tillbaka för att de utlämnat sig inför arbetskamrater, familj, vänner och hela sverige. ^^



kram

2008-09-20 @ 16:00:23
URL: http://freeyda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0