Ja, jag är lat.

Jag har kommit på att jag är fruktansvärt lat av mig. Jag orkar inte plugga. Imorn har vi engelska prov, det enda jag gjort är att sitta och snacka skit med Sofia på bibblan, som var vår pluggtid. Jovisst, jag skrev glosorna en gång och författarna. Det luktar endå "gå upp tidigt imorn bitti". Jag som vill gå och lägga mig i tid alltid ska göra det även idag, måste bara plugga igenom så jag iaf vet när Shakespear levde iaf.
Även tyska läxan till imorgon glömde jag helt bort. Eller ja, böckerna ligger i skåpet på skolan. Helt ärligt trodde jag att de låg hemma. Nu när det är mycket i skolan blir Jenny lat. Inte bra, inte bra. Måste finna inspiration någonstans.

Imornkväll kommer Oscar hem till mig för att sova. Tanken är att vi ska plugga tillsammans på kvällen och såklart mysa. Sedan på morgonen på fredag åka in till stan, käka frukost på något fik och plugga. För det behöver jag. Alltid lättare när man inte är hemma och har en massa andra måsten.

Pluggdags nu!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0