Vem vill ha andra saker?


Usch, detta inlägget är fullt av hat. Varför kan inte alla hålla sig till sina egna saker? Varför, varför, varför ska man ta andras saker. Stora som små? Det finns något som heter köpa, har man inte råd får man önska sig eller jobba ihop pengar till det. Inte sno. Vad tjänar det till?

Detta kommer jag att tänka på för att min lillebror köpte ny mobil i lördags, med abonemang uppbunden i ett år. Idag på Idrotten gick han på toa, innan alltså. Killarna i hans klass gick upp, ingen stannade och väntade. När min lillebror var på toa är det någon som tagit och rotat i hans gmpapåse och tagit hans nya mobil. Snabbt som tusen ringde Oskar och spärrade sim-kortet. Inga pengar kan ha kommit till skada, och de som snott den kan alltså inte använda pengarna. Och varför ta en telefon som är simkortslåst? Osmart drag. Inget annar sim-kort passar där i. Låt andras saker vara! Hoppas att de äntligen kan förstå det.
Det roliga är att hans klasskompisar tror sig veta vilka det är.. Och om de är de, så "känner" jag de.. FYYYYYYY...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0