Onsdag, 5november.

Det var en otroligt behaglig dag idag. Trots att jag låg uppe i natt i hopp om att orka kolla på valvakan var jag pigg... Ja, iaf efter ett tag i skolan. Jag orkade vara uppe till vid halv två, sedan somnade jag till och vaknade för att stänga av tv´n vid fyra tiden. Barack Obama vann, någon som missat det ?

Idag hade vi svenska, "gick igenom vårt arbete" - (läs: pratade om Turkiet resan nästa sommar). Så gick det med den svenskan, fick bli hemläxa x2 istället. Historian idag var faktiskt intressant, med tanke på att vi gick igenom varför USA styrs och hur deras val går till har sitt ursprung ifrån 1750-talet. Intressant! Engelskan, också snack om valet. Och sist men inte minst gympa. Det är urskoj när man har en lärare som är intresserad av ämnet och är mån om hälsan!

Ja, tränade body pump och sedan pluggat matte. Jag har fått hjärnstopp, om man vet k & m i formeln Y=kx+m hur får man då ut vad x & y är ? Har prov imorn, hjääälp!

Tackar för en sovmorgon istället för att ha engelska och tyska. Nu är det liv på min lillebror för det. Åh, jobbbigt!

/ j


Kommentarer
Postat av: Din Oscar! :D

För att kunna räkna ut K och M värdena så måste du ha fått Koordinater, ta som exempel en koordinat (6;10) Då är x = 6 , y = 10, då sätter du bara in dom i formeln och räknar, hoppas det var det du ville ha hjälp med! Kyss <3

2008-11-06 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0