ljusparty

Jag cyklade hem fort som attan efter konfirmationsläsningen idag. Jag skulle med mamma, till hennes vänninas mamma på ljusparty. Jag och mamma hade fel, det var inte de fins ljusen somluktade pepparkaka och hade små pepparkakor i sig i sådana där fins galma syltburkar. Detta var något helt annat. Doftljus och olika ljusstakar i alla dess färger och former. Efter allt luktandet på doftljusen blev man lite yr och fick bestämma sig för vilka man skulle köpa. Mitt hus kommer lukta gott i jul. Kanel och nejlika och även vanlij. Kan det bli bättre på julen än så?

Ett varmt bad, gott doftljus och lite småplugg.. Plugg, kan man ta bort. Men inte i dagsn samhälle med alla dessa läxor, prov och inlämningar. Pust, suck och stön.

Godnatt, sleep tight!

/ Jenny Falkstream!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0