Troligen inte, troligen aldrig på ti´n.

En jordgubbsförsäljares fasor;

1. En tant går fram och säger "Jag ska ha den" och pekar med snävs pekfinger på den understa kartongen.
2. När man upptäcker att det är inte bara tanter utan även unga "kvinnor" som gör detta. Vart bär världen vägen?
3. Gubbar går fram och säger "Ta en fin, annars kommer kärringen imorn". ( Älskling menar du kanske? Åh nej!)
4. "Jag tar en och smakar", alla åldersgrupper.. Men hallå? Vi har faktiskt en smaklåda. Alla är ej sådana.
5. Tanter och kvinnor påpekar "igår fick jag rensa ut hela två jordgubbar av en liter." (Åh wow, det var ju mycket.)
6. Jag tycker du är otrevlig. (kul att höra, men om jag fick säga mitt så skulle jag säga "du kan gå härifrån såsom du beter dig, du är äldre och sägs veta mycket bättre än en stackars 17-åring. Så tyvärr)

Budord på hur du inte ska göra när du köper jordgubbar. Var snäll och tänkt dig själv in i situationen, när kön växer bakom kanske det inte är läge att peka på nedersta kartongen och säga att man vill ha tio stycken? Ta från de som är paketerade. ALLA ÄR LIKA FINA (oftast)..


/ Jenny

Kommentarer
Postat av: Carolina

HAHAHA! Jag hatar tanter och gubbar.. eller tja egentligen alla som är en pain in the ass! xD

2008-07-02 @ 23:13:29
URL: http://carolinaheinsvig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0