Nöjd?

Det där med att vara nöjd. Vad menar man? Kan man någonsin vara nöjd?

Att vara nöjd med tex. sin kropp. Hur många är det egentligen? Tittar man på varenda kroppsdel på vem som helst,jämför trycker ner osv. Man kommer hitta fel, på även den man tycker är perfekt! Har man rakt hår, vill man ha lockigt. Har man små tänder vill man ha stora, har man blå ögon vill man ha bruna. I dagens läge kan man ändra på hela utseendet, så varför sådan stress om att vara nöjd med utsidan? En liten operation, färglinser, locktång/platttång lite hårfärg och du blir som en ny människa.

Människor borde fokusera på att vara nöjda med sina insidor, som att tänka. Är jag nöjd med mig idag? Jag gav komplimanger till andra, jag uppskattar det jag gjort för mig själv och min nästa och jag har lett hela dagen. Det kanske gör att man blir mer nöjd med sig själv? När man känner sig som nöjdast är när man, hejat på någon som såg nere ut. Ger en stöttande kram till någon som behövde det. Log mot förbipasserande. Ja, det är mycket som kan göra en nöjd. Som tex. På gina tricot kunde jg runda upp två kronor som går oavkortat till röda korset? Tänkt dig hur mycket det kan hjälpa någon annan om alla affärer osv kunde göra det. Äntligen kommer de dumma priserna som 99 ist för 100 till nytta. Den sista kronan kan man skänka. Mer sådant och mer att tänka.

Vad ska jag göra idag ? Sätt upp mål.

Mina mål för morgondagen;

- Jag ska vara positiv och le hela dagen!
- Jag ska träna.
- Jag ska ge ärliga och uppriktiga komplimanger och..
- jag ska vara mysig mot mina föräldrar
- Jag ska plugga klart inför matte provet på torsdag.


Att få fina blommor piggar upp en, och gör en mer nöjd med sig själv och sin insats!

Kommentarer
Postat av: Beata

Hej kusen! Hoppas du fick mitt sms igår! Ni va så duktiga. Letade lite efter dig efteråt men hittade dig inte. Så mycket folk! Det va jag, O och hans mamma och vi va imponerade! Ni är alltid så bra! Kramar

2008-12-08 @ 08:05:54
URL: http://halleda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0